.......Bienvenidos a

NELOCACTUS

. la web de las

...MAMMILLARIAS, ECHINOCEREUS y ORQUIDEAS

. y algo de

BONSAIS..... y otras cosas

Guelzowianapectiniferanivosa

Benvinguts a NELOCACTUS, la uep de les Mammillaries, Echinocereus, Orquidees , Bonsais....i algo de valencianisme.

ORQUIDEAS

Bulbophyllum

Cattleya

Dracula

Masdevallia

Ophrys

Phalaenopsis

Pleurothallis

Vanda

Hibridos de Orquideas

MAMMILLARIAS

Periodo musical - Temps musicals

-ORQUIDEAS E-L

***********************

-ENCYCLIA-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Epidendreae-Subtribu:Laeliinae Alianza:Cattleya

Procedentes de la segregación de los Epidendrums de los que se diferencian por sus pseudobulbos (mas oparecidos a las Cattleyas) y sus flores, lo forman un grupo de unas 200 especies, muy fragantes, de olor a limon.

Su nombre deriva del griego enkiklein en referencia a la columna que se halla rodeada por los lobulos laterales.Son epifitas y los pseudobulbos estrechos y alargados, con una sola hoja. Las flores, en grupos de 3 o 4 son pequeñas y se presentan en primavera y verano. Son bastante resistentes a la sequía y requieren mucha luz , soportando bien una gran insolación. Se encuentran desde Mexico a Nicaragua.

Procedents de la segregacio del Epidendrums, dels que's diferencien per els seus pseudobulbs (mes pareguts a els de les Cattleyes) i per ses flors, el formen un grup de unes 200 especies, molt fragants, en olor a llima.

El seu nom prove del grec enkiklein, que fa referencia a la envolta de la columna per els lobuls llaterals. Son epifites i els pseudobulbs estrets i allargats, en una sola fulla. Les flors, en grups de 3 o 4, son chicotetes i es presenten en primavera i estiu. Prou resistents a la sequera, requerixen molta llum, soportant be les grans insolacions. Es troben per tot arreu des de Mexic a Nicaragua.

Encyclia adenocarpa

Encyclia adenocarpa

Encyclia adenocaula

Encyclia altissima

Encyclia amanda

Encyclia amanda

Encyclia ambigua

Encyclia aromatica

Encyclia aromatica

Encyclia bipapularis

Encyclia bocoutii

Encyclia bractescens

Encyclia cajalbanensis

Encyclia colombiana

Encyclia colombiana

Encyclia cordigera

Encyclia cordigera

Encyclia cordigera rosea

Encyclia dichroma

Encyclia diota

Encyclia diota

Encyclia diurna

Encyclia expansa

Encyclia fucata

Encyclia garciana

Encyclia gravida

Encyclia gravida

Encyclia ionocentra

Encyclia ionocentra

Encyclia leucantha

Encyclia maderoi

Encyclia nematocaulon

Encyclia osmantha

Encyclia oxipetala

Encyclia panthera

Encyclia pfanzii

Encyclia phoenicea

Encyclia phoenicea

Encyclia phoenicea

Encyclia plicata

Encyclia polibulbon

Encyclia radiata

Encyclia randii

Encyclia randii

Encyclia tampensis

Encyclia vespa

Encyclia vespa

Encyclia (prostechea) vitellina

Encyclia (prostechea)vitellina

***********************

-EPIDENDRUM-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Epidendreae-Subtribu:Laeliinae

Es un género con cerca de un millar de especies y que en su organizacion se han segregado muchas hacia las Encyclias, Barkeria, Dimerandra, etc. Epifitas en su gran mayoria, elaboran grandes inflorescencias con docenas de flores pequeñas pero muy elaboradas.

Quizas por la gran extension de sus habitats, soportan variaciones extraordinarias de calor y temperatura, resistiendo tambien la sequedad en epocas de poco metabolismo. Se encuentran desde Florida a Argentina, con muchas variedades locales y hibridos naturales interespecificos.

Es un géner en vora un millar d'especies i que, en la seua reorganissacio se li han segregat moltes paca les Encyclies, Barkeries, Dimerandres etc. Epifites en sa majoria, elaboren grans inflorescencies en dotcenes de chicotetes flors molt elaboraes.

Pot ser per la gran extensio del seu habitat, soporten grans variacions de calor i temparatura, resistint tambe la sequera en epoques de poc metabolisme. Les trobem des de Florida hasda la Argentina, en moltes varietats locals i hibrits naturals interespecifics.

Epidendrum anisatum

Epidendrum aromatica

Epidendrum baumannianum

Epidendrum centradenium

Epidendrum coriifolium

Epidendrum endresii

Epidendrum floribundum

Epidendrum jamaicense

Epidendrum kerichilum

Epidendrum lacerum

Epidendrum marmoratum

***********************

-ERIA-(DENDROLIRIUM)

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Podochileae-Subtribu:Eriinae

Género con mas de 300 especies, en general epifiticas o litofilas, con pseudobulbos oblongos u ovales en los que se insertan de dos a cuatro hojas.

Su nombre deriva de la palabra griega Erion o fimbrias, pilosidad, a la vista de esa pilosidad lanosa que presentan muchas de sus flores. La inflorescencia es terminal o coaxial, de flores pequeñas o medianas que presentan unos petalos lanosos caracteristicos. Se les encuentra en un territorio muy extenso de Asia, Malasia , Indonesia, Himalaya y varias islas del Pacifico y Australia.

Géner en mes de 300 especies, generalment epifitiques o litofiles, en pseudobulbs oblongs o ovoïds en els que s'incerten de dos a quatre fulles.

El seu nom deriva del grec erion o fimbries, pilositat, per la pilositat o llanositat que's troba en moltes de les seues flors. L'inflorescencia es terminal o coaxial, de chicotetes o mijanes flors que presentes uns petals llanosos caracteristics. Se les troba en un territori molt ample per Asia, Australia, Malasia ,Indonesia, Himalaya i varies isles del Pacific.óñ

Eria javanica

Eria oblitterata

Eria oligotricha

Eria ornata

Eria pannea

Eria pubescens

***********************

-ERIOPSIS-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Cymbidieae-Subtribu:Cyrtopodiinae-

Género descrito por Lindley en 1847 y compuesto solamente por dos especies contrastadas de un total de seis o siete detalladas...De habitos entre terrestres y epifiticas, generalmente la E. biloba se presenta como terrestre y mas epifita la E. sceptrum.

Los pseudobulbos son alargados y lisos, algo huecos por dentro de los que emergen un par de hojas largas. Los ramos florales salen de las axilas laterales de los bulbos, con panículas multifloras de mediano tamaño.

Son plantas que soportan temperaturas templadas, aunque la E.sceptrum precisa algo mas de temperatura . Aceptan de buen grado una buena luminosidad siempre que no la reciban sus raices, por lo que pueden cultivarse en cestos colgantes con musgo y corteza con el fin de cubrir sus raices. Se encuentran por lugares de Costa Rica, Brasil y Perú, la sceptrum casi a nivel del mar y la biloba en altitud.

Géner descrit per Lindley en 1847 i compost per dos especies contrastaes de un total de six o set detallaes....De habits entre terrestres i epifitics, es presenta generalment la E.biloba com terrestre i mes epifita la E.sceptrum.

Els pseudobulbs son allargats i lisos, un poc buits per dins, dels que ixen un parell de fulles llargues. Els rams florals ixen de les aixelles laterals dels bulbs, portant panícules de flors de tamany mijan.

Son plantes que soporten temperatures templaes, encara que la E. sceptrum precisa algo mes de calor. Accepten de bon grau una bona lluminositat, sempre que no la reben les arraïls, per lo que poden cultivarse en banastos penjants en verdet i corfa en el fi de cobrirles. Es troben en llocs de Costa Rica, Brasil, i Perú, la E.sceptrum casi a nivell de la mar i la E.biloba en altitut.

Eriopsis biloba

Eriopsis biloba (var rutidobulbon)

Eriopsis sceptrum

Eriopsis sceptrum

***********************

-EUCHILE-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Epidendreae-Subtribu:Laeliinae

Separada de Encyclia a Prostechea y a su vez segregada como especie, se trata de una planta con flores excepcionalmente grandes y con una gran fragancia a limón, especialmente la citrinum (lógico). Poseen pseudobulbos en forma de huevo en citrinum y pera en mariae.

Con fama de cultivo dificil, quizas por encontrarse en alturas por encima de los 3000 metros que le hacen soportar y hasta requerir bajas temperaturas en invierno y una gran insolación. Florece en primavera en sotobosques de robles y existe la costumbre de colgarlas de los porches y puertas en Semana Santa, aunque seria conveniente alertar a la gente que evite cortar los pseudobulbos y solamente recoger las flores. Se encuentra solamente en Mexico.

Separá de les Encyclies a les Prostechees i a sa tanda segregá de elles com a bona especie, tenim una planta en flors molt grans i en una forta olor a llima, especialment la citrinum (llogic). Tenen pseudobulbs en forma de ou en citrinum i pera en mariae.

En fama de dificil cultiu, pot ser per trobarse en altures de mes de 3000 metres que les fan soportar i hasda requerir baixes temperatures en ivern i una gran insolacio. Florix en primavera, en els sotoboscs de roures i existix la costum de penjarles en les portes en Semana Santa, encara que seria bo alertar a la gent pera que evitara tallar tambe els pseudobulbs i a soles replegar les flors. Es troba unicament en Mexic.

Euchile citrinum

Euchile citrinum

Euchile mariae

***********************

-FERNANDEZIA-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Cymbidieae-Subtribu:Oncidiinae

Pequeño género con solamente unas diez especies de orquideas monopodiales epifitas. El nombre lo reciben en honor de Gregorio Garcia Fernandez, botánico español. A pesar de tratarse de una pequeña planta, las inflorescencias son bastante grandes y las flores tambien, con un colorido extraordinario. Como se encuentran a alturas de 2000 y 3000 metros, están habituadas a las lluvias horizontales y nieblas, por lo que es conveniente mantenerlas en temperaturas templadas sin sol directo, humedad continua y una buena ventilación. Se encuentran en Centro y Suramerica andina.

Chicotet géner en a soles deu especies d'orquidees monopodials epifitiques. El nom ho recibixen en honor de Gregorio Garcia Fernandez, botanic espagnol. Encara que's tracta de una chicoteta planta, les inflorescencies son prou grans i les flors tambe, en un colorit extraordinari. Com es troben a altures de 2000 a 30000 metres, estan habituaes a les pluges horizontals i boires, per lo que es convenient mantindreles en temperatures templaes sense sol direct, humitat continua i una bona ventilacio. Les trobem en Centro i Suramerica andina.

Fernandezia ionanthera

Fernandezia ionanthera

***********************

-FLICKINGERIA-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Dendrobieae-Subtribu:Dendrobiinae

Este género fue separado de Dendrobium y lo forman unas 80 especies de habitos epifiticos y columna carnosa caracteristica con base de 4 polinias.

Las flores, desgraciadamente solo duran un dia. Se encuentran en el Himalaya, en su parte sureste, en Indonesia y Nueva Guinea

Este géner fon separat dels Dendrobiums i el formen unes 80 especies de habits epifitics i columna caracteristica carnosa i base de quatre polinies. Les flors, desgraciadament a soles duren un dia. Es troben en el Himalaya, en sa part surest, en Indonesia i Nova Guinea.

Flickingeria bancana

Flickingeria aff. bancana

Flickingeria fimbriata

Flickingeria xantholeuca

***********************

-GASTROCHILUS-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Vandeae-Subtribu:Sarcanthinae Alianza:Trichoglottis .

Género de unas 55 orquideas epifitas monopodiales, que, como su nombre en griego significa tienen el labio abultado en forma de bolsa Gastro o caracol. Se encuentran por todo el sur de China, India, Malasia e Indonesia y precisan de cierta humedad continua temperaturas medias altas y nada de insolacion directa.

Gener en unes 55 especies de orquidees epifitiques monopodials, que, com el seu nom indica tenen el llavi abultat en forma de sac (gastrio). Es troben per tot el sur de China, India, Malasia e Indonesia i precisen de certa humitat continua, temperatures miges-altes i res d'insolacio directa.

Gastrochilus acutifolius

Gastrochilus acutifolius

Gastrochilus acutifolius

Gastrochilus bellinus

Gastrochilus bellinus

Gastrochilus calceolaris

Gastrochilus calceolaris

Gastrochilus dasypogon

Gastrochilus dasypogon

Gastrochilus formosanum

Gastrochilus formosanum

Gastrochilus fuscopunctatus

Gastrochilus fuscopunctatus

Gastrochilus japonicum

Gastrochilus japonicum

Gastrochilus matsudai

Gastrochilus monticola

Gastrochilus monticola

Gastrochilus obliquus

Gastrochilus obliquus

Gastrochilus pseudodistichus

Gastrochilus quisumbingi

Gastrochilus quisumbingi

Gastrochilus raraensis

Gastrochilus raraensis

***********************

-GASTRORCHIS-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Collabieae-Subtribu: Alianza:Phaius .

La mayoria terrestres, de bastante gran tamaño y pequeños pseudobulbos unidos por rizomas, de los que emergen unas grandes hojas plegadas y acanaladas.El género se confunde muchas veces con los Phaius y contiene unas 8-10 especies por el momento.El ramo floral fuerte y largo contiene entre 8 y 15 flores a menudo perfumadas. Proceden de Madagascar

La majoria terrestres, de prou tamany i chicotets pseudobulbs enllaçats per rizomes, dels que emergixen unes grans fulles plegaes i acanalaes. El gener es confondix en els Phaius i conté unes 8-10 especies per el moment. El ram floral es fort i llarc i manté entre 8-15 flors a sobint perfumaes. Es troben en Madagascar.

Gastrorchis francoisii

Gastrorchis francoisii

Gastrorchis humboldtii

Gastrorchis humboldtii

Gastrorchis lutea

Gastrorchis peyrotii

Gastrorchis peyrotii

Gastrorchis pulchra

Gastrorchis schlechteri

Gastrorchis simulans

Gastrorchis steinhardtiana

Gastrorchis tuberculosa

***********************

-GONGORA-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Maxillarieae-Subtribu:Stanhopeinae

Se trata de un género de orquideas epifiticas simpoidales (unas 65). El nombre lo recibe de Antonio Caballero y Gongora, virrey de Nueva Granada (Colombia y Ecuador)

Es una de las primeras orquideas descritas por un occidental. Los pseudobulbos, acanalados están soportados por unas raices aereas, blancas y de una gran extensión. Las panículas de flores son pendulas, con el labelo hacia arriba, quizás para facilitar la fecundación de la abeja Euglossa.Se distribuyen por America Central (Colombia y Ecuador) desde las selvas hñmedas a nivel del mar, llegando hasta los Andes, a 2000 metros de altitud.

Es tracta de un géner d'0rquidees epifitiques simpoidals (unes 65). El nom el recibiren de Antonio Caballero i Gongora, virrei de Nueva Granada (Colombia y Ecuador)

Es una de les primeres orquidees descrites per un occidental. Els pseudobulbs, acanalats, estan soportats per unes arraïls aerees, blanques i de gran extenssio. Les panícules de flors son pendules, en el llavi paca d'alt, pot ser per facilitar la fecundacio de la abella Euglossa. Es distribuixen per l'America Central (Colombia i Ecuador) des de les selves humides a nivell de la mar, hasda els Andes, vora als 2000 metres d'altura.

Gongora horichiana

Gongora maculata

Gongora pleiochroma

Gongora truncata

Gongora unicolor

***********************

-GROSOURDYA -

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Vandeae-Subtribu:Aeridinae

Genero que comprende unas nueve especies monopodiales, epifitas de hojas lanceoladas y apicalmente bilobuladas. Florece a finales de la primavera, principios de verano con flores pequeñas de corta duracion que se abren de una en una.. Se encuentra entre los 50 y los 1200 metros de altitud en Burma, Thailandia, Vietnam, Malasia, Java y Sumatra.

Gener format per unes nou especies monopoidals, epifites de fulles llanceolaes apicalment un poc bilobulaes. Florix a finals de la primavera, principi del estiu en flors chicotetes de curta duracio.. Es troba des de els 50 a 1200 metres de altitut en Burma, Thailandia, Vietnam, Malasia, Java i Sumatra.

Grosourdya appendiculata

Grosourdya appendiculata

Grosourdya appendiculata

Grosourdya appendiculata

Grosourdya incurvicalcar

Grosourdya incurvicalcar

Grosourdya quinquelobata

Grosourdya zollingeri

Grosourdya zollingeri

***********************

-HARAELLA-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Vandeae-Subtribu:Aeridinae

Género monotipico, con la ñnica especie de H.retrocalla (tambien llamada H. odorata) con hojas disticas y carnosas y pequeñas inflorescencias colgantes, con 3 o cuatro flores que aparecen en invierno. Su nombre se debe al botánico Yoschi Hara y se encuentra extendida por Taiwan

Géner monotipic, en una especie a soles, (H.retrocalla), coneguda tambe com H. odorata, en fulles distiques, carnoses, i chicotetes inflorescencies penjants, en 3 o 4 flors que apareixen en hivern. El seu nom es deu al botanic Yoshi Hara i es troba en Taiwan

Haraella retrocalla

Haraella retrocalla

Haraella retrocalla

***********************

-HEXISEA-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Epidendreae-Subtribu:Glomerinae Alianza:Isochilus

Pequeño género con una docena de especies, epifitas, con pseudobulbos como husos, delgados y con la caracterisatica de poder producir hijuelos de pseudobulbos cercanos al ápice.Poseen flores parecidas a los Epidendrum en ramos de 3-5 flores rojas y lo hace en verano.

Estrechamente relacionado con Scaphyglottis soporta un gran rango de temperaturas. Las hojas son caducas y proceden de Costa Rica y Colombia.

Chicotet géner en una dotzena d'especies, epifites, en pseudobulbs com a fussos, primets i en la caracteristica de poder produïr refills de pseudobulbs prop del apié. Tenen flors paregudes als Epidendrum en rams de 3-5 flors roges i ho fan en estiu.

Estretament relacionat en Scaphyglottis, soporta un gran ranc de temperatures. Les fulles son caduques i es troben en Costa Rica i Colombia.

Hexisea bidentata

***********************

-HOLCOGLOSSUM-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Vandeae-Subtribu:Aeridinae

Género cercano a Vanda, con unas 15 especies epifitas, de hojas duras de seccion semicircular que nacen de unos pseudobulbos redondos de color verde brillante. La inflorescencia que nace de las axilas foliares, produce flores en numero muy variable segun especies, desde 3-5 a 20-30.

Precisan mas calor que las Vandas y bastante luminosidad. Se extienden de Assam a Taiwan

Géner proxim a Vanda, en unes 15 especies epifites, de fulles dures de seccio semicircular que naixen d'uns pseudobulbs redons de color vert brillant. L'inflorescencia naix de les aixelles foliars i produix flors en numero variable segons especies des de 3-5 a 20-30.

Necessiten mes calor que les Vandas i prou lluminositat. S'extenen de Assam a Taiwan

Holcoglossum amesianum

Holcoglossum amesianum

Holcoglossum flavescens

Holcoglossum flavescens

Holcoglossum kimballianum

Holcoglossum kimballianum

Holcoglossum kimballianum

Holcoglossum kimballianum albescens

***********************

-HUNTLEYA-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Maxillarieae-Subtribu:Zygopetalinae Alianza:Bollea .

Cuenta con unas 14 especies epifitas, sin pseudobulbos, raices filamentosas y hojas grandes de 30-40 cm. Las flores nacen desde la base con un corto pedunculo y de una en una. Se encuentran en bosques alpinos con nieblas y lluvias horizontales de Guatemala, Costa Rica y Bolivia.

Conta en unes 14 especies epifites, sense pseudobulbs, arraïls filamentoses i fulles grans de 30-40 cm. Les flors naixen del peu en un curt peduncul i d'una en una. Es troben en boscs alpins en boires i pluges horissontals de Guatemala, Costa Rica i Bolivia.

Huntleya burtii

Huntleya maleagris

Huntleya maleagris

***********************

-KEFERSTEINIA-

Subfamilia:Epidendroideae superior-Tribu:Maxillarieae-Subtribu:Zygopetalinae Alianza:Bollea .

Género de 68 especies,epifitas simpoidales cercanas a Chondrorhyncha y Cochleanthe, siendo algunas traspasadas a la primera y a Chambardiella. Hojas y bracteas en abanico, de donde emerge una flor de colores variables según temperatura y luminosidad. Raices fuertes y gruesas.

Coloniza las faldas de las montañas medias (1100-1400 m) con nieblas y lluvias horizontales y es por ello que, para su cultivo precisan mas vaporizaciones que riego, ya que se pudren con cierta facilidad por encharcamiento. Se encuentran en Panama, Ecuador, Colombia, Venezuela y Peru.

Géner en 68 especies, epifites simpoidals properes a Chondrorhyncha i Cochleanthe, siguent algunes de elles transpassaes a la primera i a Chambardiella. Fulles i bractees en palmito, de aon emergix una flor en colors molt variables i dependent de la temperatura i lluminositat. Arraïls fortes i grosses.

Es troba en les faldes de les montanyes miges (1100-1500m) en boires i pluges horissontals i, es per aixó que, per al seu cultiu precisen mes vaporissacions que rec, puesto que tenen certa tendencia a podrirse per encharcament. Es troben en Panama, Ecuador, Colombia, Venezuela i Peru.

Kefersteinia auriculata

Kefersteinia elegans

Kefersteinia gemma

Kefersteinia gemma

Kefersteinia graminea

Kefersteinia lactea

Kefersteinia lactea

Kefersteinia mystacina

Kefersteinia mystacina

Kefersteinia ocellata

Kefersteinia parvilabris

Kefersteinia parvilabris

Kefersteinia pellita

Kefersteinia pellita

Kefersteinia taurina

Kefersteinia tolimensis

Kefersteinia tolimensis

Kefersteinia trullata

Kefersteinia trullata

Kefersteinia vasquezii

Kefersteinia vasquezii

Kefersteinia vasquezii

***********************

-LAELIA-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Epidendreae-Subtribu:Laeliinae Alianza:Cattleya

Mas numeroso años pasados, se ha quedado reducido a 11 especies epifitas por el traslado a Sophronitis de varias de ellas y la Laelia superbiens a Schomburgkia. El nombre es derivado sin duda de Laelia, virgen vestal.

Posee pseudobulbos ovoides de bastante tamaño (8-30 cm.) que sostienen una o dos hojas coriaceas, como cuero. Rama floral con 7-8 flores en primavera y otoño. Se encuentra en zonas subtropicales o templadas de Mejico y Centroamerica con humedad y calor en verano y temperaturas frescas y sequedad en invierno y con gran luminosidad.

Mes numeros anys passats, ha quedat reduït a 11 especies epifites per el transllat a Sophronitis de varies de elles i de la L. superbiens a Schomburgkia. El nom es derivat sense dubte de Laelia, verge vestal.

Té pseudobulbs ovoïds de prou tamany (8-30 cm.) que sostenen una o dos fulles coriacees, com cuiro. La vara floral en 7-8 flors en primavera i primavera d'hivern. Es troba en zones subtropicals o templaes de Mexic i Centreamerica en humitat i calor en estiu i temperatures fresques i sequetat en hivern i sempre en gran lluminositat.

Laelia anceps

Laelia anceps (Guerrero)

Laelia aurea

Laelia aurea

Laelia automnalis

Laelia automnalis

Laelia canhaminhana

Laelia crawshayana (bancalarii)

Laelia crawshayana (bancalarii)

Laelia crispa

Laelia fidelensis

Laelia pacavira

Laelia purpurata

Laelia rubescens

Laelia sincorona

***********************

-LEPANTHES-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Epidendreae-Subtribu:Pleurothallidinae

Se trata de pequeñas plantas con muy pequeñas flores sobre una hoja o bractea, sin pseudobulbos. Se diferencian de los Pleurothallis por sus vainas cónicas e hispidas. Se encuentran muy extendidas desde Mexico a Bolivia y en Las Antillas, Ecuador y Brasil, pero mas abundante en la zona de los Andes.

Es tracta de chicotetes plantes en molt chicotetes flors, sobre una fulla o bractea, sense pseudobulbs. Es diferencien dels Pleurothallis en les seus vaines coniques e hispides. Es troben molt extessos des de Mexic a Bolivia i en les Antilles, Ecuador i Brasil, pero mes abondant en la zona dels Andes.

Lepanthes acorilabia

Lepanthes aculeata

Lepanthes aeora

Lepanthes agglutinata

Lepanthes agglutinata

Lepanthes almolonga

Lepanthes arachnion

Lepanthes atwoodii

Lepanthes auriculata

Lepanthes beatricis

Lepanthes blephariglossa

Lepanthes bradei

Lepanthes calimae

Lepanthes calliope

Lepanthes calodyction

Lepanthes caprimulgus

Lepanthes caprimulgus

Lepanthes cascajalensis

Lepanthes chorista

Lepanthes coleoglossa

Lepanthes contingens

Lepanthes dunstervilleorum

Lepanthes dunstervilleorum

Lepanthes edwardii

Lepanthes elata

Lepanthes escobariana

Lepanthes gargantua

Lepanthes gargoyla

Lepanthes greenwoodii

Lepanthes imbricans

Lepanthes ionoptera

Lepanthes juanii

Lepanthes katleri

Lepanthes lucifer

Lepanthes manabina

Lepanthes maxonii

Lepanthes medusa

Lepanthes mulleriana

Lepanthes mulleriana

Lepanthes norae

Lepanthes nycteris

Lepanthes ophelma

Lepanthes ophioglossa

Lepanthes ovalis

Lepanthes polytichus

Lepanthes quadricornis

Lepanthes reflexa

Lepanthes rhodophylla

Lepanthes srhynchion

Lepanthes ribes

Lepanthes saltatrix

Lepanthes salticola

Lepanthes sternorhyncha

Lepanthes tachirensis

Lepanthes telipogoniflora

Lepanthes volador

Lepanthes wendlandii

Lepanthes zamorensis

***********************

-LEPTOTES-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Epidendreae-Subtribu:Laeliinae

Pequeñas plantas las de este género que reune unas 9 especies epifitas con una sola hoja rojiza que sale de un pequeño pseudobulbo y unas pocas flores (2-4) que se desarrollan entre el invierno y primavera. Debe mantenerse con algo de humedad y luz tamizada durante su metabolismo y mas secas tras la floración...

Chicotetes plantes les de este géner que reunix unes 9 especies en una sola fulla rogenca que ix d'un chicotet pseudobulb com una vareta i unes poques flors (2-4) que se desarrollen entre l'hivern i la primavera. Deu mantindres en algo d'humitat i llum tamissá en el seu metabolisme i mes seques darrerre la floracio...

Leptotes bicolor

Leptotes tenui

***********************

-LUDISIA-

Subfamilia:Orchidoideae-Tribu:Cranichideae-Subtribu:Goodyerinae

Genero monotipico con una sola especie y que, en su descubrimiento se la llamó Goodyera discolor. De habitos terrestres y aspecto herbaceo, se la cultiva mas por sus hojas que por sus flores que son blancas, pequeñas y abundantes en una panícula. Fragantes y duraderas, ya que florecen durante 15-20 dias. Carecen de pseudobulbos y habitan en las orillas de los rios y en lo profundo de los bosques húmedos con substratos rocosos de China,Thailandia, Vietnam y Filipinas.

Gener monotipic en una sola especie que, en principi es cridá Goodyera. De habits terrestres i aspecte herbaceu, se la conrea mes per les seues fulles que per les flors, chicotetes, blanques i abondants, en panicula. Perfumaes i duraderes, ya que florixen durant 15-20 dies. No tenen pseudobulbs i es troben en les voreres dels rius i en la profunditat dels boscs humits en substractes rocosos de la China, Thailandia, Vietnam i Filipines.

Ludisia discolor

Ludisia discolor

Ludisia discolor

Ludisia discolor

***********************

-LYCASTE-

Subfamilia:Epidendroideae-Tribu:Maxillarieae-Subtribu:Lycastinae

Género que abarca unas 54 especies epifitas de grandes pseudobulbos ovales con dos o tres hojas elipticas plegadas con nerviaciones longitudinales que normalmente son caducas,(excepto L.skinneri, flor nacional de Guatemala). Las flores maduran una a una sobre delgadas espigas que emergen de la base de los pseudobulbos.Se las encuentran entre Mejico y Honduras (1000-2800 m), sobre todo la virginalis (L.skinneri).

Géner que compren unes 54 especies epifites de grans pseudobulbs ovals en 2 o 3 fulles eliptiques plegaes, en nerviacions llongitudinals y caduques, excepte la L.skinneri, flor nacional de Guatemala. Les flors maüren una a una sobre primetes espigues qu'emergixen des del peu dels pseudobulbs. Se'ls troba entre Mexic i Hondures (1000-2800 m), sobre tot la virginalis (L.skinneri).

Lycaste aromatica

Lycaste bradeorum

Lycaste ciliata

Lycaste cinnabarina

Lycaste cruenta

Lycaste deppei

Lycaste lasioglossa

Lycaste schilleriana

Lycaste skinneri alba (virginalis)

Lycaste skinneri (virginalis)

***********************

VOLVER ARRIBA



Los verdaderos amigos del hombre son las plantas